o wszystkim co najlepsze.
Telefony,sprzet,konsole,gry,filmy,muza itp
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum o wszystkim co najlepsze. Strona Główna
->
Motoryzacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
www.luzik2.vdd.pl
----------------
ZASADY FORUM
MY :)
Telefony
----------------
NOKIA
SAMSUNG
SIEMENS
SonyEricsson
Sieci W Polsce I Wielkiej Brytani
Konsole
----------------
PS3
PSP przenośne Playstation.
PS2
PSX Forever
Wii
Nintendo DS (Dual Screen)
Gamecube
Xbox
Xbox 360
Filmy i Muzyka
----------------
Film
Muza
Teledyski
Gry
----------------
Solucje
Kody
Kody PC
Gry Sportowe
Wyscigi
Przygodowe
Gry Akcji
Hydrepack
----------------
Erotyka,piekno
Humor
Sport
Motoryzacja
Rozmowy na tematy ruzne
Erotyczne opowiadania
Komputery
----------------
Apple
Microsoft
Programy
----------------
Komunikatory
Biuro,praca,dom
Nagrywanie CD/DVD
Otwarzacze
Bezpieczenstwo
obróbka dźwięku i video
zarządzanie telefonem
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Tomi
Wysłany: Sob 13:52, 12 Maj 2007
Temat postu: Nowy Fiat linea
W Stambule zakończyły się pierwsze jazdy testowe nowym fiatem lineą.
Reporter INTERIA.PL był na miejscu by sprawdzić, czy samochód jeździ równie dobrze, jak wygląda.
Linea to całkowita nowość wśród samochodów włoskiego koncernu. Auto powstało w oparciu o grande punto, nie ma natomiast nic wspólnego z wcześniejszymi tzw. "globalnymi" modelami Fiata. Niezwykłej urody sedan, wbrew opiniom, nie jest wcale następcą modelu albea. Ta ostatnia pozostaje w produkcji.
Linea kierowana jest do innej, bardziej wymagającej grupy klientów. Włosi nie ukrywają, że samochód aspiruje do wymagającego segmentu C, gdzie jego bezpośrednimi rywalami będą chociażby toyota corolla czy ford focus sedan.
Kliknij /INTERIA.PLNa tle konkurencji linea wyróżnia się pojemnym 500-litrowym bagażnikiem, ale nie jest to jej główny atut, jak miało to miejsce chociażby w przypadku sieny. Pojemny kufer po mistrzowsku wkomponowano w sylwetkę grande punto i w rezultacie powstał samochód, który naprawdę może się podobać. Urodę auta podkreślają dodatkowo typowe dla włoskiej szkoły designu smakowite detale, jak chromowane listwy czy klamki.
Średnich rozmiarów nadwozie (długość 4,56 m /szerokość 1,76 m) zapewnia wygodne warunki podróżowania czwórce dorosłych pasażerów. Wynoszący 260 cm rozstaw osi przekłada się na odpowiednią ilość miejsca wewnątrz. Pasażerowie tylnej kanapy nie powinni czuć się pokrzywdzeni. W lepszych wersjach w oparciu kanapy montowany jest podłokietnik, który służy również za niewielki schowek i podstawkę na napoje.
Kliknij /INTERIA.PLWnętrze samochodu prezentuje się ciekawie. Przyjemne w dotyku, chociaż raczej twarde plastiki spasowano poprawnie. Kokpit w czasie jazdy nie generuje nieprzyjemnych dźwięków. Zastrzeżenia można mieć jedynie do, typowego dla fiatów, niewielkiego rozstawu pedałów i podłokietnika kierowcy, który zamiast podnosić komfort utrudnia jedynie sprawną zmianę biegów. Umieszczone w chromowanych obwódkach zegary są czytelne, chociaż na obrotomierzu zabrakło czerwonego pola. Nie jest to jednak samochód sportowy więc tego typu braki można wybaczyć. Do sportowej jazdy nie zachęca również skrzynia biegów, której lewarek przy szybkim operowaniu nieco się "gubi". Bogatsze wersje wyposażone są w automatyczną klimatyzację, czy łącze USB, do którego podłączyć można np. odtwarzacz MP3.
Linea konkurentką corolli?
Bagażnik o pojemności 500 litrów łatwo upora się z wakacyjnymi pakunkami. Dodatkowym atutem jest możliwość całkowitego złożenia oparć tylnej kanapy, dzięki czemu uzyskuje się niemal całkowicie płaską podłogę. Oczywiście, nie jest to nic nadzwyczajnego, ale współczesne małe sedany często miewają z tym problemy.
Do pracy zawieszenia nie można mieć zastrzeżeń. Z nielicznymi tureckimi dziurami radziło sobie nadspodziewanie dobrze, istnieje więc spora szansa, że także z polskimi nie powinno mieć większych problemów. Na szybko pokonywanych zakrętach tył nie ma tendencji do uciekania z toru jazdy po odjęciu gazu, naturalne skłonności przednionapędowego auta do podsterowności są łatwe do opanowania.
Kliknij /INTERIA.PLW Turcji, do dziennikarskich testów udostępniono samochody z dwoma jednostkami napędowymi: Diesla i benzynową. Pierwsza to 1,3-litrowy motor serii multijet. Szesnastozaworowa głowica i turbosprężarka pozwoliły na osiągniecie mocy 90 KM (przy 4000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 200 Nm przy 1750 obr./min. Silnik ten przypadnie do gustu fanom spokojnej i oszczędnej jazdy. Przyspieszenie do "setki" na poziomie 13,8 s. nie powala na kolana, przy wyprzedzaniu można odnieść wrażenie, że brakuje jednak nieco pojemności. Łagodne usposobienie rekompensuje natomiast zużycie paliwa. 5 l/100 km to całkiem realny wynik.
Dla osób preferujących dynamiczny styl jazdy zdecydowanie lepszym okaże się model 1,4 T-jet. Dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii silnik ten rozwija 120 KM przy 5000 tys. obr./min i dysponuje momentem obrotowym 194 Nm (przy 1750 obr./min). Jednostka płynnie rozwija moc a niewielka turbina kręci się już od bardzo niskich obrotów, dzięki czemu problem tzw. "turbo dziury"zupełnie nie istnieje. Samochód sprawnie radzi sobie z wyprzedzaniem i podjazdami, czasem można nawet odnieść wrażenie, że pod maską pracuje jednostka 1,6 l lub nawet 1,8 l.
Kliknij /INTERIA.PLLinea już niebawem pojawi się w polskich salonach. Póki co, oficjalny cennik nie jest jeszcze znany, wiadomo natomiast, że cena auta np. w Rumunii włączając w to podatki wynosić będzie ok 12 500 euro. Źródła zbliżone do Fiata podają jednak, że w Polsce samochód może być tańszy. Samochód ma być też objęty dwuletnią gwarancją bez limitu kilometrów. Trzeba przyznać, że brzmi to zachęcająco.
Pozdrawiam
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin